îndrăgostită de cuvinte

– Sternocleidomastoidian…
– Te rog, explică-mi
– Nu știi ce e?!
– Ba da fraiero. Altceva vreau să-mi explici.
– Uhm, ce?
– De unde pasiunea asta a ta pentru cuvinte? Tu scrii povești în jurul unor cuvinte pe care eu nu aș putea să le văd vreodată în altă formă.
– E foarte simplu.
Și avu una din pauzele ei de vorbire. Să vă explic. Are o idee în minte dar știe că probabil are logică doar în căpușorul ei așa că face pauze de vorbire. Pe care le ador. Se oprește ușor, trage aer în piept, își lasă genele să-i îmbrățișeze ochii închizându-i, își desenează un zâmbet timid pe chipu-i chinuit de gânduri și uitându-se în gol începe.
(Își ridică lent mâinile, părând că desenează chestii prin aer – așa gesticulează ea)
– Eu iubesc cuvintele. Pf, e așa greu să-ți explic, și-și lăsă capul pe spate închizând iar ochii. Apoi reveni cu o pasiune în ochi și o expresivitate care poate intimida pe oricine.
Iubesc cuvintele în sensul că îmi place să mă folosesc de ele mereu. Să le caut, să le explic, să le înțeleg, să le scriu, să le dau mai departe. Eu mă îndrăgostesc de cuvinte.
Orice cuvânt poate purta un întreg roman în spate. Orice cuvânt. Iar eu… eu le găsesc sensuri. Le gândesc metafore. Le fac parte din mine legându-le de amintiri, de povești. Înțelegi ce zic?

Era nebună. Nu înțelegeam nimic. Sau nu așa cum înțelege ea sigur. Dar o iubeam pentru felul cum vorbea de lucrurile pe care le iubește.

– Da… cred că înțeleg.
– Minți.
M-a bufnit râsu.
– Crezi că sunt nebună?
– Sunt sigură că ești. Dar ești o nebună de care m-aș îndrăgosti.
– Atunci poți fi geloasă pe toți tipii de care am să mă îndrăgostesc.
– De ce?
– Că e adevărată fraza aia cu ”Dacă vrei să trăiești veșnic fă un scriitor să se îndrăgostească de tine”.
– Stai… ai scris deja despre cineva?
Acum o bufni pe ea râsul.
– Ai scris despre mai mulți? și mă bufni și pe mine râsul.
– Shhht.

(Doar că scrisese despre ei plângând. Știu asta. O cunosc)
577211_343242432389798_225570594_n

Leave a Reply

