Pentru EA – iubiţi-vă folclorul

“Pentru EA mi-i teamă de păcate
Pentru EA e bolta mai albastră
Pentru limba, pentru limba noastră”

Pentru EA scriu şi eu acum. Nu mi-aş schimba originile pentru nimic în lumea asta; sunt o româncă mândră de ţara ei, de limba pe care o vorbeşte şi mândră de oamenii minunaţi ce o valorifică.
Eu am învăţat că secretul fericirii este să nu cauţi fericirea. Fericirea poate însemna astfel pentru cei ce îi pot înţelege esenţialul tradiţie şi trecut.

Asta pentru că suntem un popor cu glorie şi victorii; suntem un popor cu obiceiuri şi porturi populare ce îţi pot tăia respiraţia. Suntem un popor frumos. Suntem un popor cu o limbă frumoasă.

Rolul rândurilor mele e simplu: vreau să promovez elementele din folclor ce îşi poartă firave trecutul în spate. Vreau ca tinerii să îşi iubească folclorul; nu să îl cânte, nu să vorbeasca despre el, nu să îl poarte ci să îl iubească.

Meşteşugurile din toate zonele ţării noastre sunt cu siguranţă printre cele mai frumoase. Necesită timp, răbdare şi dedicaţie. Eu, prima ie am primit-o la 8 ani. Nu i-am înţeles atunci rolul. Părea veche şi purta mulţi ani şi câteva generaţii cu ea. Şi m-a purtat şi pe mine. Doamne, ce mândră sunt acum! Dar atunci nu am înţeles. Şi vor fi din ce în ce mai mulţi care nu vor înţelege.

Şi ar fi pacat.

“Pentru EA puternici sunt Carpaţii
Pentru EA e caldă vatra foamii
Pentru limba, pentru limba mamii”

Vă invit aşadar să vă iubiţi ţara, folclorul, limba, oamenii şi pe voi. Iubiţi-vă pe voi români!

https://www.facebook.com/pages/Mestesuguri-Populare-Romanian-folk-crafts/104689849706751
https://www.facebook.com/TezaurRomanesc?fref=ts

5938c61f87bc09b7c3619553162a50b3_174_800

Leave a Reply

